-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34069 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

نامها و اوصاف قيامت كدام است؟
. «يوم يَنظر المَراء ماقَدَّمَتْ يَداه; روزي كه انسان به كارهاي از پيش فرستاده اش مي نگرد(1)»;
. «يَوم تُبْلي السرائِر; روزي كه پرده ها كنار مي رود و اسرار فاش مي شود(2)»;
. «يوم يكون الناسُ كالفَراش المَبْعوث; روزي كه مردم همانند پروانه هاي پراكنده مبهوتند(3)»;
. «يَوم المَوعُود; روزه موعد(4)»;
. «يَوم يَفِرُّ المرء مِن اَخيه و اُمّهِ وَاَبيه; روزي كه انسان از برادر و مادر و پدرش مي گريزد(5)»;
. «يوم الفَصْل; روز جدايي(6)»;
. «يَوم لايَنْطِقون; روزي كه كس سخن نمي گويد(7)»;
. «يوم عَسير علي الكافرين غير يسير; روز بسيار سخت و دردناك براي كافران نه آسان(8)»;
. «يوم يَخيرجُونُ مِن الاَجداث سِراعاً; روزي كه مردم از گور شتابان بيرون مي آيند(9)»;
. «يَومُ التغابُن; روزي كه مردم در مي يابند كه در دنيا باخته اند(10)»;

ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره نباء، آيه 40.
2 - سوره طارق، آيه 9.
3 - سوره قارعه، آيه 4.
4 - سوره بروج، آيه 2.
5 - سوره عبسن، آيه 34.
6 - سوره مرسلات، آيه 13.
7 - سوره مرسلات، آيه 35.
8 - سوره مدثر، آيه 9.
9 - سوره معارج، آيه 43.
10 - سوره تغابن، آيه 9.

ـ904ـ
. «يَوم لاتملك نفسٌ لنفْس شَيئاً; روزي كه هيچ كس مالك چيزي نيست(1)»;
. «يوم لايُخْزي اللهُ النَّبي والذين آمنوا معه; روزي كه خداوند پيامبر و مؤمنان را خوار نمي كند(2)»;
. «يَوم الجَمع; روزي كه مردمان گرد مي آيند(3)»;
. «يَوم تَري المؤمنين و المؤمنات يَسمي نورهم بين اَيْديهم; روزي كه زنان و مردان با ايمان براي اعمال شايسته يشان با نور خوديش كه در پيش آنان است، حركت مي كنند(4)»;
. «يوم معلوم; روزي كه قطعي و حتمي است(5)»;
. «يَوم يُدَعّون اِلي نارِجَهنّم دَعّا; روزي كه تكذيب كنندگان معاد با شدّت و عنف به دوزخ پرتاب مي شوند(6)»;
. «يَوم الخروج; روزي كه از گورها بيرون مي آيند قبر(7)»;
. «يَوم يسمعون الصحية; روزي كه فرياد رستاخيز را مي شنوند(8)»;
. «يَوم الخلود; روز جاودانگي(9)»;
. «يَوم الوعيد; روز تهديد(10)»;
. «يوم عظيم; روز بسيار بزرگ(11)»;

ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره انفطار، آيه 19.
2 - سوره تحريم، آيه 8.
3 - سوره تغابن، آيه 9.
4 - سوره حديد، آيه 12.
5 - سوره واقعه، آيه 50.
6 - سوره طور، آيه 13.
7 - سوره ق، آيه 42.
8 - سوره ق، آيه 20.
9 - سوره ق، آيه 34.
10 - سوره ق، آيه 20.
11 - سوره احقاف، آيه 21.

ـ905ـ
. «يوم اليم; روز بسيار دردناك(1)»;
. «يوم التَنّارِ; روزي كه مردم يكديگر را مي خوانند(2)»;
. «يوم الحساب; روزي كه به حسابها مي رسند(3)»;
. «يَوم التَّلاق; روز ملاقات(4)»;
. «يَوم الافة; روزي كه نزديك است(5)»;
. «يَوم الحَسَرة; روزي كه حسرت ها دارد(6)»;
. «يوم يَقوم الاشهاد; روزي كه گواهان براي گواهي بر مي خيزند(7)»;
. «يوم لابيع فيه و لاخُلَّه; روزي كه داد و ستدها و روابط سودي ندارد(8)»;
. «يَوْمَ تبيضُّ وجوه و تَسودّ وجوه; روزي كه چهره هايي سپيد و چهره هايي سياه گردد(9)»;
آنچه گذشت، دسته اي از نامهاي قيات است كه با كلمه «يوم» آغاز مي شود.

( بخش پاسخ به سؤالات )

ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره زخرف، آيه 65.
2 - سوره غافر، آيه 32.
3 - سوره غافر، آيه 27.
4 - سوره غافر، آيه 15.
5 - سوره غافر، آيه 18.
6 - سوره مريم، آيه 39.
7 - سوره غافر، آيه 51.
8 - سوره بقره، آيه 254.
9 - سوره آل عمران، آيه 106.
(10)10 - براي آگاهي بيشتر بنگريد به: كاشاني، محسن، المحجة البيضاء، ج 8، ص 331.

ـ906ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.